• ایران
  • 1399/09/06
news-details
اخبار


مراسم توديع و معارفه دبيرانجمن صنفی كارفرمايی شركت های توزيع برگزار شد

معاون هماهنگی توزیع توانیر در آیین تودیع و معارفه دبیران سابق و جدید انجمن صنفی كارفرمایی شركت‌های توزیع، از شركت‌های توزیع خواست با اقدامات نوآورانه، هزینه‌های جاری را مدیریت و از افزایش هزینه تمام شده طرح‌ها كه افزایش قیمت خدمات برق را به همراه دارد، جلوگیری كنند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، طی مراسمی با حضور "غلامعلی رخشانی مهر" معاون هماهنگی توزیع شركت توانیر، "علی سعیدی" به عنوان دبیر انجمن صنفی كارفرمایی شركت‌های توزیع معرفی و از خدمات "سید محمد هاشمی" دبیر سابق این انجمن تقدیر شد.
در این نشست كه با حضور مدیران ارشد معاونت هماهنگی توزیع توانیر، اعضای هیات مدیره انجمن و ارتباط تصویری با مدیران عامل شركت های توزیع برق مشهد، اهواز، آذربایجان غربی و البرز همراه بود، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به شتاب گرفتن تحولات اقتصادی در دنیا، همسو شدن شركت های توزیع با این تحولات را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: «شركت‌های توزیع به عنوان یك بنگاه اقتصادی با مطالبات جامعه سروكار دارند و باید تلاش كنیم ضمن حفظ قیمت منطقی برق، از افزایش ناگهانی قیمت كه متناسب با سایر كالاها و خدمات اتفاق می‌افتد، جلوگیری شود.»
معاون هماهنگی توزیع توانیر دستیابی شركت‌های توزیع به این هدف را مستلزم 2 راهكار عنوان كرد كه نخست مدیریت هزینه‌ها و دوم كاهش هزینه تمام شده طرح‌ها در شركت‌های توزیع است و لازم است برای تحقق این هدف كه از سال گذشته آغاز شده، با اقدامات نوآورانه از افزایش هزینه های جاری جلوگیری شود.
رخشانی مهر یكی از اقدامات توانیر در این راستا را اجرای طرح قبض سبز عنوان كرد كه منافع متعددی را به لحاظ كاهش هزینه ها، حفظ محیط زیست، كاهش ترددها و غیره در پی داشته و از دید بنگاه اقتصادی توزیع، نیاز به 4 هزار نفر نیرو در بخش قرائت كنتور را برطرف ساخت و صنعت برق با توجه به مسئولیت اجتماعی و تعهدی كه به معیشت همكاران دارد، این ظرفیت را در جهت كاهش نیاز شركت‌ها به نیروی انسانی طی سال‌های آتی به‌كار می‌گیرد كه همسو با هدف كاهش هزینه‌های جاری است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر مشابه این اقدام در طرح هوشمندسازی مراكز اتفاقات و 121 را امكانپذیر و با آزادسازی 2500 نفر ظرفیت نیروی انسانی همراه دانست و افزود: این طرح و طرح‌های مشابه دیگر كه هزینه‌های جاری را هدف گرفته، از سوی شركت‌های توزیع در كوتاه مدت قابل انجام است.
وی كاهش 220 میلیارد تومانی قیمت 2 مناقصه را از دستاوردها در بخش كاهش هزینه تمام شده طرح‌ها ذكر و تاكید كرد: «باید به تغییرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بخش توزیع سرعت ببخشیم، و با توجه به تجربه جهانی، این بخش می تواند ارزش افزوده قابل توجهی را در شركت های توزیع ایجاد كند.»
رخشانی مهر شكل گیری شركت «پانیر» را در جهت ساماندهی اقدامات IT در صنعت توزیع عنوان و ابراز امیدواری كرد با فعال شدن این شركت، بخش قابل توجهی از هزینه شركت های توزیع كاهش یابد و پانیر از طریق یكپارچه‌سازی، نقش موثری در كاهش قیمت تمام شده، ایفا كند.
وی نقش انجمن صنفی كارفرمایی شركت‌های توزیع را تكمیل كننده اقدامات معاونت توزیع توانیر عنوان و با تاكید بر لزوم شتاب بخشی به فعالیت‌ها برای ورود انجمن به حوزه رسانه و حوزه مجمع و مالی شركت‌ها، مطالبه‌گری رسانه‌ای دو طرفه فی مابین مشتركان و ستاد، همچنین كاركنان بخش توزیع و ستاد توانیر و شكل گیری ساختار مدون اختصاصی برای شركت‌های توزیع در این خصوص را حایز اهمیت دانست.
رخشانی مهر آموزش اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شركت‌های توزیع در ارتباط با مباحثی چون قانون تجارت، قانون مناقصات، قانون بودجه و غیره را از برنامه‌های انجمن صنفی كارفرمایی شركت‌های توزیع عنوان كرد كه می‌تواند به عنوان یك پروژه ارزیابی و تایید صلاحیت همكاران توزیع و پیش نیاز فراخوان شركت‌ها برای عضویت در هیئت مدیره مورد استفاده قرار بگیرد و فرصتی برای توسعه آموزش‌های مجازی در شركت‌های توزیع محسوب می‌شود.
رخشانی مهر، بخش مصرف را تكمیل كننده حلقه تولید، انتقال و توزیع نیروی برق عنوان كرد كه مستلزم پیش بینی تدابیر ویژه در این بخش است و نقش بسزایی در عدم خاموش دوره پیك تابستان طی سال‌های اخیر داشته و لازم است انجمن صنفی كارفرمایی توزیع این تدابیر را در دستور كار قرار دهد و تغییرات قابل توجهی به كمك مجموعه دفاتر تخصصی حوزه توزیع و هیئت مدیره انجمن به منصه ظهور برسد.
فايل‌هاى مرتبط

ديدگاه‌ها

ارسال دیدگاه