اعضای کمیسیون فنی و مهندسی سندیکا طی جلسه روز شنبه یکم بهمن ماه درباره موضوعاتی چون تبیین اصلاحات مورد نیاز بر رویه 390 هیات تنظیم بازار برق و اقدامات لازم برای رفع مشکلات ناشی از استارت و استاپهای متعدد نیروگاهها تصمیمگیری کردند. همچنین ایجاد راهکاری برای اصلاح میزان مجاز ناکس سوخت نیروگاهها و تکمیل چارت ارتباطی کمیسیون با اعضای سندیکا از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در این جلسه بود.
در خصوص موضوع نخست که ابتدای جلسه و در مرحله پیش از دستور مورد بررسی قرار گرفت، مقرر شد با توجه به مصوبه 390 هیات تنظیم بازار برق و قیود و محدودیتهای ایجادشده برای راهاندازی مجدد بازار میانروزی، برگزاری جلسه مجازی مشترکی بین نمایندگان شرکتهای عضو سندیکا و معاونتهای راهبری و بازار برق شرکت مدیریت شبکه، برای بحث و تبادل نظر و ارائه نظرات و پیشنهادها در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه این جلسه کمیسیون، پیرو نشستی که پیش از آن به صورت مجازی با مدیران و کارشناسان فنی و مهندسی نیروگاهها درباره موضوع هزینههای استارت و استاپهای متعدد نیروگاهها، ناشی از مشکلات تامین سوخت برگزار شده بود، ضمن جمعبندی نظرات دریافتشده در آن نشست، مقرر شد در بخش دیگری از جلسه هماهنگشده با معاونتهای شرکت مدیریت شبکه در روز یکشنبه هفتم بهمنماه، در خصوص این موضوع نیز بحث و تصمیمگیری شود.
در بخش دیگری از جلسه اخیر کمیسیون مهندسی و سیستمهای سندیکا، بر اساس نامه دریافتی از شرکت چادرملو درباره نامتناسب بودن میزان ناکس مجاز سوخت نیروگاهها، اعضای کمیسیون با اشاره به تجارب مشابه نیروگاههای شرکتهای متبوع خود، تصریح کردند که عدد مجاز تولید ناکس حاصل از سوخت گازوییل نیروگاهها در مصوبه هیات وزیران اشتباه بوده و بسیار پایینتر از میزان واقعی آن است و این امر موجب جرایم ناعادلانهای برای آنها میشود. بنابراین مقرر شد از شرکت توگا به عنوان سازنده تجهیزات نیروگاهی، مقادیر این شاخص ناشی از آنالیز واقعی سوخت و مقادیر دستورالعملی مربوط به مشخصات سوخت نیروگاهها استعلام شود و این موارد طی مکاتباتی به اطلاع مراجع مربوطه برسد.
در پایان این جلسه، چارت ارتباطی کمیسیون مهندسی و سیستمها با اعضای سندیکا پیرو مذاکرات قبلی در جلسات گذشته کمیسیون، بررسی و تکمیل شد. این چارت به منظور برقراری ارتباطی موثرتر با شرکتهای عضو سندیکا در باره موضوعات فنی و مهندسی تهیه و تدوین شده است و طی این جلسه، یکی از اعضای کمیسیون به عنوان راهبر این موضوع که وظیفه تهیه گزارشهای فنی و مهندسی و ارجاع موضوعات مربوطه به کمیسیون را خواهد داشت، انتخاب شد.