• ایران
  • 1403/02/01
news-details
اخبار

در نشست هم اندیشی روابط عمومی شرکت های عضو سندیکا مطرح شد؛
لزوم تبیین جایگاه روابط عمومی برای شرکت های عضو

نخستین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت های عضو سندیکای شرکت های تولیدکننده برق، روز اول خردادماه در محل این سندیکا برگزار شد.
در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت های عضو و نیروگاه ها برگزار شد، عباس خالدنژاد، مدیر روابط عمومی سندیکا شرکت های تولیدکننده برق ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات، این روزها را فرصت مناسبی برای هم افزایی بین فعالان حوزه روابط عمومی و تبیین اهمیت این نهاد برای مدیران ارشد دانست.
وی با تاکید بر اینکه سندیکا به دنبال ارتقای جایگاه روابط عمومی های شرکت های عضو است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با تعامل مستمر با مجموعه روابط عمومی های شرکت ها و تهیه و تدوین مسیر حرکتی آنها و ترسیم افق پیش رو با در نظر گرفتن تحولات پرشتاب در عرصه ارتباطات اجتماعی، هماهنگی بیشتری در برنامه ریزی ها و اجرای ماموریت با هدف تاثیر گذاری عمیق تر اقدامات انجام دهیم.
خالدنژاد همچنین افزود: به منظور ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در روابط عمومی ها و همچنین ارتقای جایگاه روابط عمومی در شرکت های عضو، براساس یک سازو کار مناسب و منطقی، عملکرد روابط عمومی ها را پایش و ارزیابی خواهیم کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی های صنعت برق باید حاصل تلاشی را معرفی کنند که به خلق نور، امید، امنیت، سلامت و توسعه فراگیر کشور منجر می شود، عنوان کرد: اخلاق مداری به ویژه صداقت، امانت داری، شجاعت و شفافیت در پاسخگویی از مهمترین مشخصه روابط عمومی هاست. ضمن اینکه نهاد روابط عمومی باید با شعار مهرورزی و ایجاد انگیزه و تعلق خاطرسازمانی، مامن نیروی انسانی سازمان در جهت انسجام مجموعه باشد و شکاف بین مدیریت و نیروی انسانی را برطرف کند.
در بخش دیگری از این نشست، پرویز غیاث الدین دبیر سندیکا، ضمن ارائه توضیحاتی از تاسیس و توسعه این تشکل، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سندیکای شرکت های تولیدکننده برق نسبت به تشکل های بزرگ صنعتی، جوانتر است اما توانسته با اتکا به ظرفیت ها و توانمندی هایش در رتبه بندی های اتاق بازرگانی رتبه A را به دست آورد.
وی در ادامه به تقویت ساختارهای سندیکا طی 5 سال اخیر اشاره کرد و افزود: در طول این دوره زمانی علاوه بر تقویت کمیسیون ها و کارگروه های سندیکا، با ایجاد دفترهای آموزش و پژوهش و همچنین تقویت روابط عمومی تلاش شد سندیکای شرکت های تولیدکننده برق به یک تشکل اثربخش در حوزه کسب و کار اعضا تبدیل شود.
غیاث الدین همچنین بر لزوم ایجاد همصدایی بین سندیکا و شرکت های عضو از مسیر روابط عمومی این مجموعه ها تاکید کرد و گفت: بخشی از گرفتاری های صنعت برق ناشی از ضعف روابط عمومی ها در هدایت افکار عمومی است. به نظر می رسد ما هنوز نتوانسته ایم از مسیر روابط عمومی شرکت ها به درستی اهمیت و ارزش برق را برای مردم روشن کنیم. به علاوه ما علیرغم مشکلات پرتعداد حوزه تولید برق هنوز هم نتوانسته ایم صدای واحدی ایجاد کنیم که در همه سطوح حاکمیتی و یا بین مردم شنیده شود.
در بخش دیگری از این نشست ناصر بزرگمهر، مدرس دانشگاه و از خبرگان حوزه روابط عمومی و رسانه با تاکید بر نقش و اهمیت جدی روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف هر سازمان و شرکتی، عنوان کرد: سندیکا پیش از هر چیز باید در مورد اهمیت روابط عمومی در شرکت های تولیدکننده برق با مدیران عامل این شرکت ها نشست و هم اندیشی داشته باشد تا بتواند جایگاه آن را برای مدیران ارشد حوزه نیروگاهی تبیین کند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها در ارائه اطلاعات دقیق و شفاف به مخاطبانشان، نقش کلیدی ایفا می کنند، افزود: وظیفه اصلی روابط عمومی این است که همه بخش ها، اطلاعات و پیام های مرتبط با سازمان خود را مانند تکه پازل کنار هم بچیند و تصویر دقیق و درستی از آن ارائه دهد. این اقدام در مورد صنعت برق که جنبه حیاتی دارد، از اهمیت بیشتری هم برخوردار است.
بزرگمهر همچنین بر لزوم استفاده از رسانه ها تاکید کرد و گفت: نقش برون سازمانی روابط عمومی ها به ویژه در تبیین مشکلات و ارائه راهکارها و همچنین تهییج افکار عمومی بسیار کلیدی است. اما پیش از آن ضروری است است که جایگاه روابط عمومی در سازمان یا شرکت متبوعش تثبیت و تقویت شود.
مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت های عضو در بخش دیگری از این نشست به مسائل و چالش های خود اشاره و تاکید کردند که عدم آشنایی مدیران شرکت با اهمیت روابط عمومی یکی از مهمترین مشکلات فعلی در این حوزه است. از این رو برگزاری نشست مشترک با مدیران عامل در خصوص تبیین جایگاه روابط عمومی در شرکت های تولیدکننده برق و نیرو گاه ها به عنوان مطالبه اصلی آنها مطرح شد.
گفتنی است اعضای سندیکای شرکت های تولید کننده برق به عنوان بخش خصوصی فعال در تولید برق در حال حاضر حدود 60 درصد برق کشور را تولید می کنند.
فايل‌هاى مرتبط

ديدگاه‌ها

ارسال دیدگاه